Route

zaterdag 8 oktober 2011

8 oktober 124 miles verder

Omdat we nog een volle dag over hebben die we kunnen benutten, besluiten we vanmorgen om naar San Fransisco te rijden, om daar fietsen te huren, om over de Golden Gate Bridge te fietsen.
Gauw een hotel geboekt met parkeerplaats voor de auto, en dan om negen uur op weg naar San Fransisco Downtown. Rond elf uur zijn we bij het hotel en zetten we de auto in de parkeergarage. Omdat we nog niet kunnen inboeken gaan we de stad in op zoek naar de fietsverhuurder. Blijkt dat we een goede dag uitgezocht te hebben om naar San Fransisco te gaan, want hier is de Fleet week (soort marine dagen) bezig met vandaag een hele mooie luchtshow, wat ook betekend dat het heel druk is, en we met veel moeite in de F-trein kunnen om naar de fietsverhuurder te gaan. Daar aangekomen twee fietsen gehuurd en richting Golden Gate bridge gegaan, het was erg druk op de pier, maar we zijn er door gekomen.
Onderweg regelmatig stoppen om te genieten van de airshow, wat een geweldig gezicht is dat, en wat een stuurmanskunsten komt daar bij te kijken.

We vervolgen ons pad naar de bridge, en hele klim naar boven maar eenmaal op de brug is het goed te doen.
Als we aan de andere kant zijn, komen we aan in Sausalito, ook hier is het heel druk met mensen die de airshow bekijken. Nu kunnen we hiervandaan de Ferry boot terug naar San Fransisco nemen of door fietsen naar Tiburun en daarvandaan de ferry nemen. We besluiten een kop koffie bij natuurlijk Star Bucks

te nemen en door te fietsen naar Tiburun. Daarvandaan nemen we de Ferry om terug naar San Fransisco te gaan.
Dit was ongeveer een fietstocht van 15 miles.
Onderweg nog even eten en dan terug naar ons Hotel gaan om in te checken .
Morgen hoeven we maar een half uur te rijden naar het vliegveld, auto afleveren en dan gaat ons vliegtuig om 16.45 richting Engeland waar we moeten overstappen en komen we op 10 oktober om 14.10 aan in Amsterdam. Dan de trein richting Hoogeveen en is de vakantie voorbij.
Een vakantie waarin we veel gezien hebben, en een mooie ervaring was.